18 August 2010

G.E.N.T.I.N.G T.R.I.P

salam....

walaupun trip ni da lme, ri ni aku bru de kesempatan nk bcerita ttg trip ni...

Pada 4 july 2010, sehari sblom aku memulakan sem baru tuk thun 2010, aku ngn mmbe2 mengenjoykan diri ke genting....da lme kami x g enjoy sme2...rancang pnye rancang, kami pn berjaya menjejakkn kaki kesane....ni 1st time aku nk men outdoor game kt genting nihh...sblm ni pnh gk smpai tp hnye utk berkursus shj...xde kesempatan nk men...so,time ni aku try sume prmainan yg de wpon byk sbnrnye game yg xdpt men sbb rmai sgt umat mnusia kt c2...

korum kami time ni xckup sbb de yg busy dgn keje msg2...spt biasa aku msti single je g mne2 pn..xkurang jgk mmbe aku si oteng nih....so,kami slalo berkapel brsame kmana2...(ayat nk sedey..hukhuk)...tp xkesah la...aku ttp enjoy ngn mmbe2 aku nih....


malam sblm tuh,aku tdo kat umah mmbe aku nih yg slalo jd umah tumpanganku sejak dr skool lg xlain xbukan c ija...haha...mmg aku slalo tdo kt umah die brbanding mmbe2 len sbb die je yg mmg penduduk tetap kt umah die...pagi tuh kami siap2 tuk gerak ke KL sentral..cme konvoi 2 kete je sbb nk bajet kos...kete ain n adah...kami smpai kt puncak genting ni dlm kul 10 lbh dgn nek bas...kte de nek kete kabel tp xde pn...hukhuk...mgkn sbb time tuh tgh ujan kot....tp mke msg2 pn hepy je ble twon bus....

smpai2 tu keje kami xlain xbkn msti la capture pic dlu...cuaca time ni kre ok lg sbb kami xbajet ujan nk twon ngn lebatnye...kami pn cbuk bergambar n bgambar....


keadaan slps tu x mengizinkan tuk bermain game yg de sbb ujan twon ngn lbtnye...ble ujan reda sket kami cme dpt men prmainan kanak2 nihh...klakar btol ble seowg dewasa kmbali ke zaman kanak2nye...



slps ujan da btol2 reda bru la kami berkesempatan nk men sume permainan yg dikatekan ckup tuk memutuskan urat urat jantung yg de...kami cme sempat bermain SOLERO,ROLLER COASTER,n pe tah nme game yg len2 tuh..

(ni la antra gmbr2 smntara kitowg beratur tuk men...sgt la pnjg n rmai umat manusia)

lps da abes men kami pn bgambar n bjalan2 mncri prmainan pe yg harus dicuba...jalan2 n bergambar2 smpai pnt...



smpai la satu tahap kami da busan bergambar n kami ternampak 1 permainan yg amat menarik di belakang kami...haha...pada mulenye kami hnye memerhati manusia2 itu n terdetik d sudut ati utk cuba...lalu kami pn beratur dgn sabar n mnggu giliran smbil ketawa melihat gelagat mereka bermain...name game ni ialah BUMPER BOAT...nmpk cm ssh tp sbnrnye sng je nk control...smpai de 1 tahap de sowg amoi ni boleh mngundurkn boat nye sbb stereng boat nye terbalik...kami ape lg gelak terbahak2 la melihat aksi beliau smpai rse nk terjun dlm tasik tu menahan ketwa....
(c ija la jd camerawoman kami smsa kami men..kalo x,xdpt nk abadikan kenangan kt c2)



mmg enjoy sgt2 ble kami men menatang ni...skali cbe rse nk men ag tp disebabkn kesuntukan mse kami pn bersiap2 tuk pulang...smbil2 jln tuh smpt ag bergambar..


tepat kul 8pm kami pn menaiki bas tuk pulang...dlm bas masing2 snyp je berbanding keadaan semasa kami bertolak...

thnx guys sbb wat aku hepy sgt2 time tuh wpon dlm ati ni de kedukaan time tuh...huhu...

p/s xsemestinya kte akn gembira hnye bersama si dia....

caw bedah......

No comments:

Post a Comment

ask me.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...