12 January 2011

~2 days more~

hari ini genap 8 hari saya bekerja kat kantin sekolah.....
2 days more saya kena bangun awal and berdiri sepanjang hari kesana kemari buat kerja....

kak,nak ais....kak,nak nasi....kak,nak kuah....kak,hari ini akak cantik la...kadang2 ada jugak yang panggil makcik.....makcik,ayam dah xde ke???mak cik diorang panggil saya......ha ha....sori kak,tersasul.......he he....
penat nak layan budak2 nih.....but kadang2 saya terhibur melayan kerenah diorang....
kak,boleh tak berdiri sebelah saya sekejap nak tangkap gambar.....ada2 saja budak2 nihh....

kalau makcik2 yang kerja dekat kantin tu pulak....
dik,tolong sini kejap....dik,tolong acik angkat ini....dik,tolong ambilkan itu....dik,tolong buat ini....haishhhh,lagi penat rupanya nak layan makcik2 ini....
tapi bila hari kedua and seterusnya,saya sudah bergaul baik dengan mereka....

kalau cikgu2 pulak...
dik,kopi o satu...milo ais satu...tembikai satu......teh o nipis kurang manis satu....kadang2 saya pening apa yang diorang order...kena tanya balik....
ada jugak yang bajet saya nak ingat hari2 air apa yang dia order....air macam semalam......lol......totally lost la incik cikgu.......

ada cikgu2 yang peramah selalu tanya baru habis sekolah ke???saya ini awet muda yaaaa........hohohoho...
tengah tunggu result keluar ke???
xde la cikgu...saya tengah tunggu kerja.....
 saya memang menunggu tapi malas nak mencari....macam mana nak cepat dapat kerja ^_^
 kenapa tak cari kerja lain???
ala,cikgu....saya tak kesah pon walaupun gaji xseberapa...tapi saya luangkan masa saya buat perkara yang berfaedah....
bagus2,bermula dari bawah......

so far, saya enjoy kerja kat situ....walaupon penat + letih + selalu sakit kepala......tapi saya tetap berusaha dapatkan wang hasil titik peluh saya sendiri......boleh lah buat belanja makan hari2......

kepada emakku,tunggu gaji 1st nantilah kalau ada rezeki kita open table k....gaji yang ini xseberapa la.....+_+

~~hopefully everything will be ok~~





No comments:

Post a Comment

ask me.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...