17 January 2011

~SG KLAH, SUNGKAI~

idea ni sebenarnya datang dari mak ngah saya....saya pon tatau sebenarnya....sampai lah sepupu saya yang cakap yang pada hari sabtu yang lalu bersamaan 15 January 2010 kami akan bermandi manda di hotspring.....

saya pon apa lagi...punya la excited....sampai sepupu saya suruh ajak mak abah balik kampung....
tapi bila nak dekat hari kejadian, tak confirm lagi sebenarnya.....haishhhh.....plan awl pon susah jugak....kami ni penuh tanda tanya sama ada jadi ke tidak plan kami ini....

kalo tidak jadi, kecewalah saya......+_+
saya nak release penat saya nihhh!!!!!!

pagi tu saya pon apa lagi....excited punya pasal n bangun awal.....tapi plan tetap tak confirm lagi....sampai lah nak dekat pukul 10 a.m baru ada kata sepakat n kami semua bersiap-siap...kami cuma menaiki sebuah estima.....11 orang beb!!termasuk seorang budak kecik nihhh.....

masing-masing sudah tidak sabar untuk sampai sebab ini adalah pertama kali kami kesana.....lepas 2jam lebih perjalanan (sepupu saya drive dengan kelajuan 70-80km/h sebab takut speedtrap lepas bayar 10 saman), barulah kami sampai ke destinasi.....

haishhhh...sabo ajalah...mana taknya, kami berhimpit2 berempat kat seat belakang sekali...mau tak lenguh.....
sampai2 kena beli tiket....

dewasa : RM10
kanak-kanak : RM8
warga emas : RM7

cuma ada seorang kanak-kanak n seorang warga emas...yang lain tiket adult ok!!!
hehhh.....sampai2 kami lunch dengan bekal yang dibawa n dibeli semasa perjalanan.....makan bawah pokok diluar kawasan hotspring sebab makanan luar tidak dibenarkan bawak masuk.....

sampai2 kenalah tukar baju dulu sebab datang tadi pakai baju lawa2 n siap mekap lagi tu nyah....hakhak.....

(sudah tukar baju)
 (mak ngah aku....mulut laser tuhhh...hahahah)
(posing sebelum mandi)

tujuan kami datang ni sebab nak mandi hotspring.....so,tak nak layan lagi air sejuk2 nihhh....tapi disebabkan budak kecik ni dah tak sabar sangat, last2 diorang da mandi dulu....eh eh eh.....


so,kami pon mencari lah tempat yang ingin dituju itu......jauh gak jalan dari tempat waterfall tadi.....lebih kurang 5 minit....


(nasib baik sepupu saya jadi camerawoman....kalau tidak,memang tidak ada gambar...)


sampai tempat hotspring, kenalah terus mandi relaxkan badan...tapi, yang panas cuma dekat puncanya....dalam kolam tu cuma suam2 kuku.....layannnnnnn......

(bersama adik n cousin)



 (kiss me kiss me)

dah penat mandi dalam hotspring pool ni, kami tukar tempat lain....tempat teraphy....suhu air dalam ni tak panas pon...30-35 degree only....

(boleh berendam dalam ni half an hour only...tapi kami buat macam kami punya...hahaha)

dekat sebelah pool ni ada tempat refleksiologi kaki....memang sakit...orang kata kalau sakit sangat memang banyak penyakit....so,saya memang banyak penyakit....^_^

(dukung budak kecik ni bertambah berat saya tampung kaki saya.....sakitnyaaaaaa!!!!)


tempatnya agak menarik....ada orang kata, kalau datang selalu boleh kuruskan badan.....kalau nak tau keberkesanannya, cubalah try...kalau saya, nanti tinggal tulang je....ngeh ngeh ngeh ^_^


(telur kena beli kat sini...tidak boleh dibawa dari luar....10 biji = RM4...orang kata rasanya lain bila kita rebus kat sini...tapi saya rasa macam sama saja...maybe tekak saya je kot...haha)


lepas sudah mandi hotspring, kami mandi air sejuk pulak...memang rasa lain....terketaq-ketaq lutut cek...tapi first2 je....lama-lama rasa biasa saja....


(mak ngah n emakku.....bukan adik beradik ye...tetapi adik ipar emakku)


lepas semua dah penat, kami pon balik agak awal....so, kami telah mengabdikan satu percutian untuk dikenang.....memang beshhhh tapi penat!!!!

~enjoy sebelom bz~


No comments:

Post a Comment

ask me.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...